تحویل وکالتنامهها یا گواهیهای تصدیق امضاء.
چگونگی تحویل وکالتنامهها یا گواهیهای تصدیق امضاء تنظیمی نزد نمایندگیهای ج.ا.ایران در خارج از کشور.
قابل توجه هم وطنان و ایرانیان مقیم خارج از کشور:
به منظور تسهیل در ارائه خدمات کنسولی و حذف مراجعات حضوری تحویل گیرندگان وکالتنامههای صادره در نمایندگیهای وزارت امور خارجه درخارج از کشور، به وزارت امور خارجه در تهران و یا نمایندگیهای داخلی ، از تاریخ 10 / 11 / 1400 چنانچه متقاضی دریافت وکالتنامه در نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در سامانه میخک و در بخش وکالتنامه با انتخاب گزینه تحویل در مرکز، درخواست تحویل وکالتنامه یا گواهی تصدیق امضاء را به وکیل یا نماینده منتخب خود ارائه نموده باشد. لازم است متقاضی وکالتنامه، بعد از تکمیل فرایند اخذ وکالتنامه از طریق نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، نماینده یا وکیل خود را راهنمائی نماید تا به یکی از شعب پست در محل سکونت خود مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم تحویل وکالتنامه از طریق شعبه پست اقدام نماید. بدیهی است مامور شرکت پست، درخواست تحویل گیرنده وکالتنامه را به وزارت امور خارجه و یا دفاتر داخلی منعکس و بعد از بررسی، وکالتنامه یا گواهی امضاء، پس از ممهور نمودن آن به نماینده پست تحویل تا به نشانی مندرج در فرم تحویل گیرنده وکالتنامه ارسال گردد. مراحل آن به اختصار به این شرح است: 1) مراجعه وکیل به دفاتر پستی و تکمیل فرم درخواست به همراه ارائه تصویر کارت ملی و پرداخت هزینه پستی . 2) تحویل درخواست وکیل از طریق مامور پست به دفاتر وزارت متبوع به صورت روزانه. 3) بررسی درخواست ها، چاپ و ممهور نمودن وکالتنامه یا تصدیق امضا توسط مامور کنسولی در دفاتر وزارت متبوع و تحویل آن به مامور شرکت پست به صورت روزانه. ضمنا، نماینده پست وکالتنامهها را بعد از تصدیق امضاء توسط وزارت امور خارجه، به نشانی مندرج در فرم تحویل گیرنده وکالتنامه ارسال می نماید.